Unibet Tv-reklame med Brian Laudrup
Brian Laudrup er, som de fleste nok ved, ambassadør for Unibet. Han er derfor aktuel i endnu en Tv-reklame, der toner frem på skærmen, når vi ser fjernsyn. Vi har kigget denne Tv-reklame lidt efter i sømmene, så følg godt med her.
→ Opret en konto hos Unibet her
Brian Laudrups selfie Tv-reklame
Brian Laudrup står i starten af reklamen på toppen af en rulletrappe, hvorefter klippet skifter til at Brian Laudrup optager en selfie Tv-reklame.
Man ser altså Brian Laudrup helt tæt på, mens han traver derudaf. Til sidst i Tv-reklamen skiftes der tilbage til, at Brian Laudrup optages af et andet kamera.
Undervejs i reklamen siger Brian Laudrup naturligvis en hel masse ting, om det at spille meget hurtigt efter hinanden. Han skal jo nå det hele inden den 30 sekunder lange Tv-reklame slutter. Mens Brian Laudrup snakker en masse, så understøttes hans ord af billeder og skrevne ord, der passer, til det han siger.
Se reklamen herunder
→ Opret en konto hos Unibet her
Hvad siger Brian Laudrup?
Brian Laudrup starter med at sige, at ”Dette er et budskab for spillere af spillere”. Han fortæller videre, at Unibet forstår alt, hvad der kan ske i sport. Brian Laudrup uddyber dette med at:
-
Undertippede kan overraske
-
Favoritter kan fejle
Unibet forstår ifølge Brian Laudrup også, at et enkelt sekund kan føles som en evighed. Når Brian Laudrup omtaler Unibet, så siger han altid ”Vi”.
Han fortsætter: ”Vi forstår, at passion ikke lader sig begrænse til hverken tid, sted eller fysik, og at en høj puls er værd at flage for. Vi forstår også at 90 minutter kan forene en opgang, en arbejdsplads, en nation for altid”.
Brian Laudrup siger i slutningen af reklamen, at vi forstår spillere, for vi er spillere, og at Unibet er spillere for spillere, der vil have Danmarks bedste app.
Hvad er det Unibet og Brian Laudrup forstår?
En del af Unibets markedsføring kører meget på, at de forstår, hvilket bliver nævnt et utal af gange i Tv-reklamen – men hvad er det egentlig Unibet og Brian Laudrup forstår?
-
Unibet forstår, at alt kan ske i sport.
-
De forstår, at et enkelt sekund kan føles som en evighed.
-
De forstår også, at passion ikke lader sig begrænse.
-
Der er hos Unibet en forståelse for, at en høj puls er værd at flage for.
-
Ligesom de forstår, at 90 minutter kan forene mennesker.
-
Unibet er så forstående, fordi Unibet selv er spillere.
De understøttende billeder i Tv-reklamen
De spillere, der omtales, kigger på sport både på TV og på computeren. Der vises billeder fra forskellige sportsgrene gennem Tv-reklamen såsom ishockey, tennis og fodbold.
De billeder, der understøtter, at et sekund kan føles som en evighed er: et roulettehjul, hvor den lille hvide kugle endnu ikke har lagt sig til rette og en baseballspiller, der kigger langt efter et eller andet.
Af andre billeder vises der en mand, der er i bad, hvor han hygger sig med at spille på sin tablet. Til sidst i Tv-reklamen befinder vi os på selveste Unibets kontor med masser af medarbejdere.
Mon ikke de sidder klar for at byde dig velkommen? Når du åbner en konto kan du se frem til både free spins og en velkomstbonus.
Hvor meget får Brian Laudrup i løn af Unibet?
Det har ikke været muligt for os at finde information om, hvor meget Unibet betaler Brian Laudrup for at være "brand ambassadør". Vores bud er dog, at der er tale om en del millioner. Han indgik en 3-årig aftale i 2014, og hvis den er blevet genforhandlet og forlænget, så formoder vi, at han har bedt om en større lønpose.
Hele unibets markedsføring i Danmark er bundet op på Brian Laudrup, så han ved nok godt, at han er mange penge værd.
Kritik at reklamerne
Jes Dorph har skrevet en kritisk artikel om samarbejdet i BT, hvor han fortæller om sit tidligere misbrug, og gør det klart, hvor svært han har ved at modstå fristelser. Bl.a. blev han i sin ungdom lokket til at ryge cigaretter af cowboy skuespilleren John Wayne.
Han mener derfor at vide, at Brian Laudrup ligeledes lokker folk i uføre, når han laver reklamer for Unibet.
Til det svarer en talsperson for Unibet:
»Sidst jeg kiggede efter, er det stadig et frit land, og folk må have lov til reklamere for de lovlige produkter, de har lyst til.«