Spil er mange ting ifølge Danske Spil reklame

Danske Spil har lavet en reklame, hvor de virkelig har leget med ordet spil i alle mulige afskygninger. Det er der blevet en ret interessant reklame ud af, som vi har kigget nærmere på. 

Sådan er der leget med ordet spil

Reklamen lægger ud med at vise to ældre mænd, der sidder i vand og spiller skak samt med ordene ”Spil er mange ting”. Derefter bliver det oplyst, at man kan spille smart, hvilket er akkompagneret af billeder af unge mennesker, der imponerer hinanden ved at være smarte. Det er også muligt at spille op ifølge reklamen. Her vises to unge mennesker, der lægger sig i en seng. 

Herefter viser reklamen, at det siden 1949 har været muligt at spille hos Danske Spil. Dengang hed det dog Dansk Tipstjeneste. Du ser et gammelt TV, hvor der spilles en fodboldkamp i sort/hvid. Du bliver også oplyst om, at hvis du fik 12 rigtige på tipskuponen dengang, så var der råd til at holde sommerfest i haven for hele familien.

Reklamen vender igen tilbage til nutiden, hvor det hedder Danske Spil. I den forbindelse vises danske flag og en fjollet familie på tur. 

Reklamen skifter nu spor og snakker om ordnede forhold, indtægter til Staten og ansvarlighed. Her bliver der nævnt, at ”så er der ikke så meget at spille om”. I forbindelse med disse ord giver to børn en ældre dame, der sidder på en gynge, en hjelm på. Snyd og humbug kan de ikke være med til. Hertil vises en mand, der lige flytter lidt på en billardkugle.

Til gengæld kan du spille falsk (børn spiller på forskellige instrumenter) og danse fandango (syv unge mennesker, der går til dans) for udlodningsmidlerne, som i øvrigt giver medaljer og stolte forældre. Det fører os et smut i lufthavnen, hvor medaljevinderne modtages af deres familier. Udlodningsmidlerne er på over 1 milliard kroner om året.

Den store finale

Afslutningsvis samles en stor familie for at få taget et familiebillede med ordene: ”Nu synes du måske, at vi lyder lige lovlig selvglade, men det kan du selv være. For dem der ejer Danske Spil, er nemlig dig og mig!”.

Svindel og humbug?

Hvad er budskabet, når Danske Spil erklærer, at de ikke kan være med til snyd og humbug? Peger de fingre af deres konkurrenter? Henviser de til spiludbydere uden dansk licens? Eller noget helt tredje? Vi ved det ikke. Vi kan dog konstatere, at en håndfuld af konkurrenterne er gået sammen i en reklame, hvor de fortæller at reglerne er ens for alle spiludbydere med dansk licens. Derfor er spil selvfølgelig lige så sikkert og seriøst hos dem.

RoyalCasino